کانون همپاس

معرفی شخصیت

بازگشت به فهرست

Chamomilla

1) دارویی مناسب برای مزاج‌های عصبی و تحریک‌پذیر به ویژه در زنان و کودکان؛ مناسب برای کودکان هنگام دندان در آوردن؛ و مناسب در دیاتز روماتیسمی.

2) تمامی درجات بدخلقی را پوشش می‌دهد؛ تحریک‌پذیری منفور، مخرب و بی‌ادبانه حتی در برابر بهترین دوستان دارد (اما طبیعت بیمارگونه مانند .Nux Vom را ندارد)؛ به رفتار اشتباه خود اعتراف می‌کند اما آن را تکرار می‌کند. کودکانی کج خلق و منزجر کننده دیگران‌اند، هیچ چیز مناسب و خوشایندشان نیست. فقط هنگام حمل و نوازش آرام‌اند.

3) حساسیت بیش از حد به همه محرک‌های ناخوشایند دارد به ویژه به درد که غیرقابل تحمل به نظر می‌رسد، طوری که در شب باعث می‌شود بیمار از رختخواب بیرون پریده و راه برود، درد و بی‌حسی به طور متناوب جای یکدیگر را می‌گیرند.

4) حس ضعف و خستگی شدیدی دارد که ربطی به میزان شدت یا ضعف بیماری ندارد.

5) تمامی ترشحات بیمار گرم است (عرق ، مدفوع و ...).

6) گرمای موضعی در بدنش وجود دارد؛ از جمله در دست‌ها و پاها؛ یا در گونه‌ها مثلاً یکی از گونه‌ها سرخ و گرم است و گونه دیگر رنگ پریده و سرد.

7) اسهال دوره دندان در آوردن؛ مدفوع گرم، اسیدی و سبز؛ با بوی تخم مرغ گندیده.

8) اختلال و بی‌نظمی در قاعدگی‌ها و در خونریزی پس از زایمان دارد که همراه با درد مشخص و تحریک‌پذیری است؛ قاعدگی بیش از حد و با لخته‌های تیره رنگ است.

9) مشکلات ناشی از خشم و هیجانات شدید؛ همچنین پس از زیاده‌روی در استفاده از مواد انرژی‌زا و محرک‌ها.

10) بیمار با گرما و هر چیز گرم بدتر می‌شود اما با سرما هم بهتر نمی‌شود؛ به هوای سرد و مرطوب و همچنین به بادهای شدید حساس است خصوصاً در ناحیه گوش‌ها؛ عصر و شب بدتر است.


نکته: دارویی سریع‌العمل است اما کارایی کافی ندارد.

نکته کلیدی: حساسیت بیش از حد.

کانون همپاس

بنیاد ۱۳۹۹

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کانون همپاس می‌باشد.