کانون همپاس

معرفی شخصیت

بازگشت به فهرست

Cinchona Officinalis (China)

1) مناسب افرادی تنومند و قوی هیکل با رنگ چهره زرد یا مایل به زرد و خاکی. وضعیت عمومی فرد به شدت تحت تاثیر ترشحات طولانی و فرساینده مایعات حیاتی بدن است.

2) بیمار بی‌حال و بی‌احساس است، کم حرف می‌زند و دلسرد است؛ گریزان از جمع و متمایل به تنهایی است. به لحاظ تحریک‌پذیری، مشکلات سطح ناشی عصبانیت (برخلاف .Nux vom)؛ احساس می‌کند از او سوء استفاده شده است؛ بیش از حد حساس به انتقاد.

3) هیپراستزی سیستم عصبی به ویژه نسبت به لمس.

4) اختلالات تغذیه‌ای با نفخ بیش از حد شکم که با آروغ و دفع بهتر نمی‌شود؛ اشتهای مفرط اما حتی یک وعده غذایی سبک به دلیل هضم نامناسب باعث ناراحتی می‌شود؛ به طعم اسیدی و ترش و به میوه‌ها تمایل دارد اما با خوردنشان بدتر می‌شود؛ با شیر بدتر می‌شود؛ به بی‌اشتهایی کامل نیز توجه کنید.

5) احتقان وریدی ناشی از خونریزی‌های غیروریدی و غیرفعال، از هر روزنه مخاطی.

6) کم خونی همراه با سردرد دوره‌ای ضربان‌دار که انگار سرش می‌ترکد، همراه با وزوز گوش، ضعف بینایی و غیره، تمایل به نورالژی به ویژه در صورت.

7) دوره‌ای بودن علائم به ویژه در تب و نورالژی؛ مخصوصاً یک روز در میان.

8) دردهای پاره کننده و پراکنده در همه اندام‌ها و مفاصل، با استراحت و بی‌حرکتی بدتر می‌شود؛ همه جای بدن از همه طرف دردناک است.

9) تخلیه ترشحات به طور کلی بدون درد اما طاقت فرسا و باعث ضعف و بی‌حالی است.

10) بیمار با سرما و رطوبت بدتر می‌شود؛ در فصل پاییز بدتر می‌شود؛ با کوچکترین لمس و کمترین تماس بدتر می‌شود اما فشار زیاد مشکل را متوقف و بهتر می‌کند؛ با کمی جریان هوا بدتر می‌شود؛ با کمترین تلاش جسمی یا ذهنی بدتر می‌شود؛ ولی با گرما بهتر می‌شود.

کانون همپاس

بنیاد ۱۳۹۹

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کانون همپاس می‌باشد.